Haber : Süleyman Hacıbektaşoğlu
Trabzon Emek ve Demokrasi Platformu, NATO’ya karşı bağımsızlık ve halk iradesi vurgusuyla Trabzon’da yürüyüş ve basın açıklaması düzenledi.
“NATO’ya Hayır” sloganıyla Maraş Caddesi’nde bir araya gelen platform üyeleri, sloganlar eşliğinde Meydan Parkı’na yürüdü. Burada platform adına açıklamayı Muhammet İkinci yaptı.
İkinci, temmuz ayında Ankara’da gerçekleştirilecek NATO zirvesine ve zirve öncesinde uygulamaya konulan yasaklara tepki gösterdi. Ankara’da günlerce sürecek eylem ve etkinlik yasaklarının ilan edildiğini belirten İkinci, halkın demokratik hak arama yollarının kapatıldığını söyledi.
Ülkede öğretmenlerin, işçilerin ve madencilerin taleplerine barikatlarla karşılık verildiğini ifade eden İkinci, buna karşın NATO temsilcileri için kentlerin adeta güvenlik koridoruna dönüştürüldüğünü dile getirdi.
Açıklamada ekonomik krize de dikkat çekildi. Artan hayat pahalılığı, düşük ücretler ve emeklilerin yaşadığı geçim sıkıntısının halkı derin bir yoksulluğa ittiği vurgulandı. İkinci, iktidarın içeride toplumsal desteğini kaybederken dış politikada NATO ve emperyalist merkezlerle kurduğu ilişkiler üzerinden kendine meşruiyet aradığını savundu.
Türkiye’de yeni askeri yapılanmaların ve NATO bağlantılı komutanlıkların kurulmasına da karşı çıkan İkinci, ülkenin geleceğinin Washington ya da Brüksel’deki masalarda belirlenemeyeceğini söyledi.
Açıklamada, Türkiye’nin antiemperyalist mücadele birikimine ve Cumhuriyet’in kuruluşundaki bağımsızlıkçı mirasa da gönderme yapıldı. Saltanat ve monarşi özlemlerine karşı halk iradesinin savunulacağı ifade edildi.
İkinci, konuşmasını ülkenin geleceğine NATO karargâhlarının değil; okullarda, fabrikalarda, tarlalarda ve yaşamın her alanında üreten halkın karar vereceğini belirte

rek tamamladı.