Her şey
Yaklaşık olarak
5 yıl önce başlamıştı…
Artık
Merdiven çıkamıyor,
Yürüyemiyor,
Tık nefes kalıyordum…
Bu
Nefes problemimi
Kiloyla ilişkilendirip,
Son zamanlarda aldığım
Kilolar yüzünden,
İçten içe kendime kızıyordum…
Sırtımda
Hançer sokuluyor gibi
Başlayan ağrılar,
Bu işin tuzu biberi olmuştu…
Hastane fobim
Olması sebebiyle,
Hastanelerle pek aram yoktu…
Sağlık problemlerimi
Sürekli ertelediğim için
Durumum
İyice kötüleşiyordu…
Gittiğim bir doktor
“Kardiyoloji doktoruna
Bir görün” dediğinde,
Onu ayıplamış
“Bu işten
Çok anlamadığını” içimden geçirmiştim…
Fakat
Tavsiye üzerine gittiğim
Kardiyoloji Doktoru
Prof. Dr. Cihan Örem Hocamız
Benim
Bir an önce
Ameliyat olmam gerektiğini söylemişti…
Kalp kapakçığımın
Bozulduğunu
Ve
Çok zamanım kalmadığını
Bana etraflıca anlatmıştı…
Eğer
Ameliyat olmazsam,
Kalp büyüyecek
Ve
Ondan sonra da müdahale etme
İmkânı kalmayacaktı…
Neyse
Çok geçmeden
Ameliyat masasına yatıyor,
Rahmetli
Prof. Dr. İlker Mataracı
Beni
Başarılı bir şekilde
Ameliyat ediyordu…
Sağlıklı
Bir birey olarak
Hayatıma devam ediyor,
Eski günlerime geri dönüyordum…
Ülke ülke gezerek,
Örf, adet
Ve
Geleneklerini incelemeye
Devam ediyordum…
Ancak
Bu süreçte
Mitral kalp kapağım
Mekanik olduğu için ömür boyu
WARFMADIN adlı
Kan sulandırıcı ilacı kullanmam gerekiyor…
Kanın
Kalp kapağının üstünde
Birikim yapıp,
Kalp kapağının işlevsiz olmaması için
Bu ilacı
Ömür boyu olarak
Ve
Bir gün aksatmadan
Kullanmam gerekiyordu…
5 yıl boyunca da
Hiç aksatmadan kullanmaya
Devam ettim…
Bunun için
Ayda bir kan inceliğini
Doktorum
Prof. Dr. Cihan Örem kontrol ediyor
Ve
İlaç miktarını
Duruma göre artırıp, eksiltiyor…
Raporlu olduğum bu ilacı
Sağlık ocağında
Aile hekimim Dr. Tülay Saraç
Veya
Kardiyoloji doktorum
Prof. Dr. Cihan Örem’e yazdırıyordum…
İşte
Dün yine
Biten bu ilacımı yazdırmak için
Aile hekimim
Dr. Tülay Saraç’a gittim…
Fakat
Aile hekimim izinli olduğu için
Yerine bakan
Başka bir bayan hekim,
“Bu ilacı ben yazmam” deyince,
“Sevgili doktorum,
Bu ilacı hiç aksatmadan
Kullanmam gerekiyor
Ve
Önünüzde
Raporum görünüyor” dediğimde,
Yazmayacağını belirtti…
Ne kadar
Israrcı olsam da,
O da,
Yazmamak için inat edince,
Yazdırmaktan vaz geçip,
5 yıl boyunca
İlk defa
Bu ilacı yemeden yattım…
Aile hekimi
Bu ilacı yazamıyorsa
Kendi aile hekimim nasıl yazıyordu?
Keyfi uygulama
Doktorlar arasında var…
Bu
Moral bozukluğuyla,
Bir gün önce
Kırılan dişimi yaptırmak için
KTÜ
Diş Hekimliği
Fakültesi’ne gittim…
Orada beni karşılayıp
Dişimi onaran,
Nezaketi ile
Yaptığı işi profesyonelce yapan
Diş Tabibi hanımefendi,
Bozulan moralimi
Adeta
Düzeltmek için
Elinden geleni yapıyordu…
Güne
İlacımı yazmayan
Aile hekimi sayesinde
Moral bozukluğuyla başlıyor,
Fakat
Kayserili olan
Ve
Lisans eğitimini
Aydın Adnan Menderes
Üniversitesi’ni bitirip,
Uzmanlığını
KTÜ
Diş Hekimliği Fakültesi’nde yapan
Asistan Doktor
DT Cansu Dursun’a,
Onun nezdinde
Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı
Prof. Dr. Tamer Taşdemir,
Dekan Yardımcısı
Prof. Dr. Fatih Mehmet Korkmaz,
Dekan Yardımcısı
Doç. Dr. Davut Çelik,
Diğer yönetici
Ve
Diş Hekimliği çalışanlarına
Çok ama
Çok teşekkür ederim…
Bozulan moralimi düzeltip,
Güne
Daha iyi devam etmemi sağlayan
Diş Hekimliği Fakültesi’ne
Gerçekten minnettarım…
Bugün
Türkiye gündeminden çıkıp,
Başıma gelen
Bu olayı anlatayım dedim…
Tabi
Trabzon İl Sağlık Müdürü
Dr. Mehmet Topsakal’a da
Bu durumu arz edip,
Bilgisayarda
Ameliyat olduğumu gördüğü halde
İlacı yazmayan
Doktor hakkında,
Gerekeni yapmasını istiyorum…
Bu duygularla
Hoş kalın, hoşça kalın…
25.06.2026
Rahman AYHAN
Gazeteci-Araştırmacı Yazar